Під час стресових ситуацій у нагоді стануть ігри для стабілізації психоемоційного стану дітей різного віку від дитячої психологині Світлани Ройз.
🔸 Повертаємо контакт із реальністю. Запропонуйте дітям гру — називайте кольори і просіть знайти їх на вулиці (називайте об'єкти, які будуть і вгорі, і знизу, щоб діти могли подивитись праворуч, ліворуч, на свій одяг/взуття, торкнутися його) — потрібно активізувати око-рухальний нерв.
Якщо ви вдома 🏡
🔸 Запропонуйте дітям швидкий квест. Виберіть невелике слово, на клаптиках паперу напишіть по одній літері цього слова і місце, де шукати наступну літеру. Розкладіть папірці. На останній покладіть сюрприз. І попросіть знаходити літери, читати і скласти слово з літер так, щоб діти були рухливими, входили в контакт із різними поверхнями та мали різні напрямки рухів. Таким чином ви задієте мовлення, зоровий канал, просторову орієнтацію, процес аналізу і складання. І в кінці — відчуття перемоги, бо все знайшли і отримали дофамін від маленького подарунку.
Варто знати 👇
🔸 Тілесність. Щоб повернути відчуття тілесності, можна пов'язати на руку щось приємне на доторк, загорнутися у плед, розкласти предмети різних форм і просити, щоб дитина відвернулася, торкалася предметів і називала їх.
🔸 Зір. Обведіть профіль, що створений тінню на склі або намалюйте маркером портрет, приклавши скло до обличчя (можна обережно взяти скло із рамки для фотографій). Ця вправа також допомагає витримувати і підтримувати контакт. Варто попередити дітей, що портрети будуть смішними.
🔸 Звук. Можна використовувати музичні інструменти, поверхні чи предмети з різних матеріалів. Просіть із закритими очима (чи відвернувшись) назвати, якими інструментами ви видаєте звуки, просіть повторити за вами ритм, а потім самі повторюйте ритм за дітьми.
🔸 Смак. Можна нарізати яблуко, банан, мандарин, сир, моркву. Далі дитина має вгадати і розрізнити на смак, що це за продукт.
🔸 Нюх. Аналогічно можна пропонувати розрізняти аромати.
Збережіть собі ці ігри 💙 Вони точно допоможуть стабілізувати дитину, а ще й весело провести час разом. Проте вони не замінять роботу зі спеціалістом, якщо це необхідно.